Mandag, 7. Juli 2014

Sanktioner mod TV-kanalen "Rusland 24" i Moldova

Skrevet af 
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)

I Moldova er kanalen "Rusland-24" blevet forbudt på grund af løgne om Ukraine.

Det Audiovisuelle Koordinerende Råd i Moldova suspenderede i seks måneder licensen til at sende tv-kanalen "Rusland 24" og indførte sanktioner mod fire moldoviske kanaler.

TV-kanalen "Rusland 24" vil ikke være i stand til at transmittere i Moldova før om seks måneder. Fire moldoviske tv-kanaler, Prime, TV 7, RTR Moldova og REN TV Moldova, som udsender de russiske programmerne "First Channel", "RTR-Planeta" og "REN TV" er blevet udsat for forskellige sanktioner. Årsagen til denne beslutning er "manglende pluralisme i nyhedsprogrammer."

Medlemmer af det Audiovisuelle Koordinerende Råd (AKR) udtrykte utilfredshed med, at ingen af kanalerne opfylder forpligtelserne i henhold til kodeksen for stationer i Moldova om at 80% af analytiske programmer og information skal være rumænsk.

AKR medlem Dean Chokan kaldte situationen på tv-kanalen "Rusland 24" værre. I sine analytiske programmer præsenteres kun ét synspunkt i den ukrainske konflikt.

"Der er kun én kilde til sådan et formål – at vildlede seerne. Sådan en kanal bør ikke blive udsendt på Moldovas område," sagde Chokan.

 

Læst 337 gange

Tilføj kommentar


Sikkerhedskode
Opdatér

Made by Amaze Studio Team